Η σωστή διατροφή στην εγκυμοσύνη

0

Πρόσφατες έρευνες φέρνουν συνεχώς στο φως στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι διατροφικές συνήθειες της μητέρας πριν και κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορούν να επηρεάσουν άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα την υγεία του παιδιού της. η διατροφή της μητέρας και οι συνήθειες διαβίωσης ευθύνονται για την προδιάθεση για ορισμένες παθήσεις όπως καρδιοπάθειες, διαβήτης, παθήσεις των αγγείων.

ΑΥΞΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ

Προτεινόμενη απόκτηση βάρους σύμφωνα με το βάρος πριν την εγκυμοσύνη:

Κατάσταση βάρους γυναίκας πριν την εγκυμοσύνη Προτεινόμενη αύξηση βάρους (κιλά)

Ελλειποβαρής (Δ.Μ.Σ. < 19,8 kg/m2) 12,5 – 18

Φυσιολογική (Δ.Μ.Σ. 19,8- 26 kg/m2) 11,5 – 16

Ελαφρά Υπέρβαρη (Δ.Μ.Σ. 26-29 kg/m2) 7 – 11,5

Παχύσαρκη (Δ.Μ.Σ. > 29 kg/m2) 6,8 τουλάχιστον

ΒΑΣΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

• Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα ώστε να αποφεύγεται η δυσπεψία και οι καούρες.

• Τρώτε ήρεμα χωρίς να βιάζεστε. Δώστε σε κάθε γεύμα σας ½ έως 3/4 της ώρας.

• Μασάτε καλά μέχρι να γίνει χυλός η κάθε μπουκιά και αφού καταπιείτε και αδειάσετε το στόμα, τότε πάρετε την επόμενη.

• Σταματήστε το φαγητό με το πρώτο αίσθημα κορεσμού.

• Μην πίνετε νερό ή άλλα υγρά κατά το γεύμα και αμέσως μετά. Όμως κατά τη διάρκεια της ημέρας πίνετε άφθονα. Η αφυδάτωση μπορεί να συμβάλει σε διάφορα προβλήματα της εγκυμοσύνης.

• Καταναλώνετε φρέσκιες τροφές εποχής. Τα κατεψυγμένα και ακόμα περισσότερο τα κονσερβοποιημένα χάνουν μεγάλο ποσοστό των θρεπτικών τους συστατικών (βιταμίνες, μέταλλα). Τρώτε τροφές με τη μικρότερη δυνατή επεξεργασία, δηλ. ρύζι με τη φλούδα του, δημητριακά και ψωμί ολικής αλέσεως, ζάχαρη από την οποία δεν έχει αφαιρεθεί η μελάσα, λάδια από ψυχρή έκθλιψη. Όσο μικρότερη είναι η επεξεργασία μιας τροφής, τόσο πιο πλούσια είναι σε βιταμίνες και μέταλλα.

• Προτιμάτε το άσπρο κρέας από το κόκκινο

Αποφεύγετε

Τροφές κονσερβοποιημένες ή συντηρημένες με χημικά συντηρητικά.

• Τον καφέ και το μαύρο τσάι ιδίως τις 12 πρώτες εβδομάδες. Η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης ευθύνεται για τη γέννηση λιποβαρών εμβρύων μεταξύ των άλλων.

• Την κατανάλωση αλκοόλ. Το αλκοόλ ευθύνεται για αποβολές, πρόωρο τοκετό ή λιποβαρή έμβρυα.

• Ωμά ή μισοψημένα κρέατα και σαλατικά όχι καλά πλυμένα > κίνδυνος τοξοπλάσμωσης.

• Φαγητά ή γλυκά που περιέχουν ωμά αυγά > κίνδυνος σαλμονέλας.

• Συκώτι ή παράγωγά του όπως πατέ.

• Ξένα μαλακά τυριά με λευκή επιδερμίδα π.χ. Brie και όσα έχουν μπλε γραμμώσεις π.χ. Roquefort > κίνδυνος λιστέριας, γενικότερα μαλακά τυριά από μη παστεριωμένο γάλα > κίνδυνος τοξοπλάσμωσης – λιστερίασης.

• Θαλασσινά (οστρακοειδή) > κίνδυνος δηλητηριάσεων.

• Τα πολύ μεγάλα ψάρια όπως ο ξιφίας, ο μπακαλιάρος κλπ. καθώς συγκεντρώνουν περισσότερο ψευδάργυρο. Προτιμάτε τα μικρά ψάρια για πιο μεγάλη σιγουριά.

ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

  • Φυλλικό οξύ
  • Το ασβέστιο
  • Οι πρωτεΐνες
  • Βιταμίνη C
  • Βιταμίνη Ε
  • Ψευδάργυρος

Η σωστή διατροφή  βοηθάει τη μητέρα ώστε να έχει μια υγιή εγκυμοσύνη και έναν ευκολότερο τοκετό. Η δίαιτά σας πρέπει να συμπεριλαμβάνει όλες τις βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να τρώτε για δύο. Η υπερβολική αύξηση βάρους θα κάνει την εγκυμοσύνη και το τοκετό σας πιο δύσκολο.

35198194_10215378694674188_9202172288735117312_n

ΧΡΙΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ

28Ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 16 –πΥΡΓΟς.

Τηλ Γραφείου: 26210 27272

Υπεύθυνη   στην  Γονιδιακή  εξέταση  μεταβολισμού DNA .

Share.

About Author