Νέα σχολική χρονιά με σωστή διατροφή!

0

Η  καλοκαιρινή ανεμελιά  , τα καθημερινά μπάνια  & τα παιχνίδια όλη μέρα με την παρέα τους  ως αργά το βραδύ θα πρέπει να τα αποχωριστούν   τα παιδιά ,    γιατί σε λίγες ημέρες  χτυπάει το κουδούνι του Σχολειού!

Μια νέα σχολική χρόνια ξεκινάει με πολλές υποχρεώσεις των παιδιών αλλά και των γονέων ,  για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο δύσκολο πρόγραμμα  του  έρχεται . Πρωινό ξύπνημα, σχολείο , αγγλικά , χορούς  , γυμναστική   μια σειρά δραστηριοτήτων και 2 γονείς να  δουλεύουν σχεδόν ‘όλη ημέρα’ και να  ‘τρέχουν’ να προλάβουν  ότι είναι απαραίτητο & σωστό για τα παιδία!   

Όλα αυτά καλά και ωραία αλλά  τα παιδιά για να έχουν  όρεξη ,   μνήμη και ενέργεια για να  ανταπεξέλθουν  στο πρόγραμμα τους ,  θα πρέπει να προσέχουν την Διατροφή τους  και  ιδιαίτερα να ξεκινούν από το σπίτι πάντα  με ένα καλό Πρωινό  εμπλουτισμένο με  υδατάνθρακες ,  Βιταμίνες , πρωτεΐνη  , σίδηρο  & ασβέστιο!

Πρέπει να τονισθεί το εξής ότι  η  διαύγεια του μυαλού & της μνήμης  εξαρτάται από την ισορροπημένη  διατροφή και  τον καλό ύπνο του παιδιού. Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι τα παιδιά που τρώνε ένα πλήρες και θρεπτικό πρωινό παρουσιάζουν μεγαλύτερη εγρήγορση για σκέψη και ικανότητα μάθησης, έχουν καλύτερη συμπεριφορά στην τάξη, δεν κουράζονται εύκολα και διατηρούν την απόδοση τους σε υψηλά επίπεδα μέχρι το μεσημέρι. Παράλληλα, η συστηματική λήψη πρωινού μειώνει το άγχος, τη μελαγχολία και τη συναισθηματική κατάθλιψη.

kids-nature-eating-υγεία-διατροφή

Ο μαθητής θα πρέπει να τρώει ένα γεύμα ή σνάκ κάθε 3-4 ώρες, κατά τη διάρκεια της ημέρας. Δεν αρκεί  όμως απλά να τρώει  μ θα πρέπει να προσέχει και το  τι τρώει. Τα δύο κύρια γεύματα θα πρέπει να περιέχουν τρόφιμα από όλες τις βασικές ομάδες τροφίμων.  

Για παράδειγμα, ένα πλήρες γεύμα μπορεί να είναι μια ανάμικτη σαλάτα με κοτόπουλο στο φούρνο και πατάτες ή μια σαλάτα με φακές μαζί με ψωμί ολικής αλέσεως ή ακόμα και μια σαλάτα με παστίτσιο

  Την μίση ημέρα τα παιδιά  την  παίρνουν στο σχολειό  , έτσι θα πρέπει    να δείχνουν  ιδιαίτερη  προσοχή στο τι θα τρώνε .  Υπάρχουν  πολλές επιλογές  που μπορούν να    έχουν μαζί  τους από το σπίτι  με λιγότερες θερμίδες  , θρεπτικά συστατικά & φυσικά να προκαλούν κορεσμό !

Αρχικά  μια  καλή επιλογή  είναι   ένα  1 φ ψωμάκι ολικής με 1 φ τυράκι  &   1 σακουλάκι με ανάμεικτους ξηρούς καρπούς  ανάλατους( καρύδια αμύγδαλα , Κρανμπερι-σταφίδες) .  Επίσης   3-4   μπισκοτάκι βρώμης που θα έχουμε φτιαξει εμείς .. με μέλι & κανέλα  &  1 Χυμό  η , 2 Κομμάτια   σπιτική  τυρόπιτα  με τυράκι χαμηλα λιπαρά , Παντα θα πρέπει  να  εχει ένα φρουτο η τσαντα του μαθητή Η ένα χυμο πορτοκάλι  . Αν στο Κυλικειο υπάρχει Κουλουριτσα με σουσαμι είναι μια καλη επιλογη 2 φορες την εβδομάδα μαζι με το Χυμο  Η 1 το φρούτο   του .   

Όταν το παιδί γυρισει το μεσημέρι στο σπίτι  θα επιλέξει κανονικά το γευμα του    συνοδευμένο με σαλάτα & 1 φ ψωμάκι   . Ετσι δεν θα πειναει και  σιγουρα θα εχει  ορεξη να συνεχίσει τις υποχρεωσεις της ημερας .  Το απόγευμα  ανάλογα με το που θα είναι θα επιλέξει  κριτσίνια  Η φρούτακι    Η    Ξηρους καρπους 

food_child_διατροφή-παιδί

Πρέπει αν σημειωθεί το εξης  , ότι καλο είναι να εξηγήσουμε  στο παιδι  για πιο λόγο πρέπει να τρωει σωστα , τι του προσφέρει & φυσικά να  τονίσουμε τη σημασία της Υγείας.  Σίγουρα ένα παιδί είναι επιρρεπής  στα  τρόφιμα εκτος σπιτιού &  στα γλυκίσματα αλλά και σε αυτό πρέπει να εξηγήσουμε    πως δεν υπάρχει στέρηση αλλά  το μέτρο .   Το Βραδινό  θα πρέπει να είναι σε μικρότερη ποσότητα αλλά  να περιέχει όλες τις ομάδες των τροφίμων   και αν είναι εφικτό έως τις 8  το αργότερο

Εν κατακλείδι,   όλα ξεκινούν από την οικογένεια , όταν οι γονείς εχουν σωστές  διατροφικές επιλογές ετσι και το παιδι εχει σαν πρότυπο την εικονα αυτή . Δεν έιναι κακό οι γονείς να επισκεφτούν έναν Πτυχιούχο Διαιτολόγο να συμβουλεύει για  αρχη   και  υστέρα  να μαθει  την   Μεσογειακή διατροφη του Παιδιού   για να χτίσει γνώσεις για το μέλλον .

Διατροφολόγος –Διαιτολόγος

Χριστακοπουλου Μαρία

Αποκλειστική  Υπεύθυνη  στην Γονιδιακή εξέταση DNA(στο Νομό Ηλείας)

Μέλος στην Ένωση Διαιτολόγων-Διατροφολόγων  Ελλάδος

Αριθ. Μέλους : 03-033

28ης Οκτωβρίου 16 (έναντι Bsb) – Τηλ Γραφείου:   26210-27272

Κατόπιν Ραντεβού.

Share.

About Author