5 συμβουλές για όταν ξεκινάς μια νέα δουλειά

0

Είναι απόλυτα φυσιολογικό να νιώθεις άγχος όταν ξεκινάς μια καινούργια δουλειά, είτε γιατί μπαίνεις σε αυτό το “υπέροχο” κεφάλαιο της ζωής μας που ονομάζεται “Ενήλικη Ζωή”, είτε επειδή θες μια αλλαγή παραστάσεων και καριέρας στην καθημερινότητα σου.

Κατά συνέπεια, υπάρχουν ορισμένες δυσκολίες με την διεκπεραίωση μιας εργασίας που σου ανατέθηκε, ιδίως όταν σου την έχουν δείξει μόνο μία φορά – υπάρχει μια φωνούλα στο πίσω μέρος του κεφαλιού σου να αναρωτιέται συνεχώς και ενοχλητικώς “Το κάνω σωστά; Δεν θυμάμαι. Να ρωτήσω πάλι;”

Έχοντας περάσει από πολλούς ρόλους σε μικρό χρονικό διάστημα, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αυτό το άγχος πάντοτε θα υπάρχει είτε είστε νέος σε κάτι είτε όχι. Παρακάτω σας παραθέτουμε ορισμένες από τις πιο χρήσιμες συμβουλές που έλαβα και εφήρμοσα και με βοηθούν σε οτιδήποτε καινούργιο με το οποίο καταπιάνομαι.

  1. ΓΡΑΨΤΕ ΤΑ ΟΛΑ.
    Όταν ξεκινάτε, είστε σαν σφουγγάρι που απορροφάτε τα πάντα και όσα περισσότερα μπορείτε. Συμβαίινουν τόσα πολλά πράγραμα τριγύρω σας, υπάρχει τόση πληροφορία, που οι εικασίες σας καταδικάζουν να ξεχνάτε. Για το λόγο αυτό, γράψτε σε ένα πρόχειρο τετράδιο κάθε διαδικασία που σας δείχνουν και για την οποία θα είστε υπεύθυνος εσύ με τρόπο κατανοητό σε σένα, ώστε να μπορείς να καταλάβεις τι πρέπει να κάνεις στην περίπτωση που αμφιβάλλεις για κάτι.
  2. ΑΠΛΩΣ ΡΩΤΑ.
    Αν δεν κράτησες σημειώσεις ή σημειώσεις σου δεν είναι τόσο κατανοητές όπως τις έχεις γράψει, βρες μια “πηγή”, κάποιον που εμπιστεύεσαι και απλώς ρώτα ξανά – είναι πολύ καλύτερο αυτό από το να το κάνεις λάθος. Σίγουρα το αφεντικό σου ή αυτός που ρωτάς ξανά τα ίδια και τα ίδια θα ενοχληθεί, όμως δεν είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή για να ανησυχήσεις και γι’αυτο. Παρ’ όλα αυτά πρόσεξε μην σου γίνει συνήθειο όλο αυτό διότι εκτός του ότι θα καταντήσεις πέραν από ενοχλητικός, ενδεχομένως να καταλήξεις και απολυμένος…52e82ae2e7ec9eb259c17c1872333850
  3. ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΣ.
    Και δεν εννοώ να αρχίσεις να κάνεις push ups, burpees και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο στη μέση της εταιρείας κι ανάμεσα στα γραφεία. Εννοώ να προθημοποιείσαι να αναλαμβάνεις εργασίες, παρ’ ότι μπορεί να νιώθεις κάπως άβολα και αμήχανα το πρώτο καιρό. Είναι η τέλεια ευκαιρία να δείξεις στους συναδέλφους και τους ανώτερους σου τι πραγματικά αξίζεις ως στέλεχος της ομάδας σου. Το γεγονός ότι είσαι καινούργιος μπορεί να σε βάλει στο περιθώριο τον πρώτο καιρό, οπότε με το να κάνεις ρουτίνα την προθημεία σου να βοηθήσεις σε κάνει αγαπητό στους γύρω σου.
  4. ΗΡΕΜΗΣΕ.
    Είμαι σπίρτο και μαθαίνω γρήγορα και εύκολα όταν βρίσκομαι σε έναν νέο χώρο εργασίας, όμως ένα πράγμα που με έμαθε η εμπειρία μου μέχρι στιγμής είναι ότι “όσο πιο αργά, τόσο καλύτερα”. Όταν σκέφτομαι όλα τα λάθη που έκανα κατά καιρούς σε διάφορες θέσεις, αναπολώ πώς αν είχα πάρει το χρόνο μου και είχα σκεφτεί πιο διεξοδικά, ενδεχομένως τα λάθη αυτά να είχαν αποφευχθει. Μπορεί να σκέφτεσαι, “όταν υπάρχει πίεση χρόνου, δεν έχεις χρόνο να αναπνεύσεις” και θα συμφωνήσω μαζί σου. Θα σου πω το εξής όμως: κανένα φορτηγό μεταφοράς δεν έφυγε, κανένα email δεν πήγε καθυστερημένα, καμία βαφή δεν έκατσε παραπάνω από ένα λεπτό που χρειάζεται να σκεφτείς καθαρά και να κάνει ζημιά στην καριέρα σου. Σκέψου το…Man and woman have a business meeting in a cafe
  5. ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΟΡΑΜΑ.
    Σίγουρα δεν μπορείς να ξέρεις τι θα θες να κάνεις σε πέντε χρόνια από σήμερα ή ποια καριέρα θα επιλέξεις στη ζωή σου, οπότε προσπάθησε να επικεντρωθείς στην αυτοβελτίωση. Αυτό σημαίνει ότι, αντί να επικεντρώνεσαι στις καθημερινές επαγγελματικές εργασίες σου, ενδιαφέρσου για το ποιες δραστηριότητες σου αρέσουν και ποιες δεξιότητες βελτιώνουν τα προτερήματα σου – πού μπορούν αυτά να σε φτάσουν σαν άτομο; Συναναστρέψου με άτομα με διαφορετικούς ρόλους, διαφορετικές καριέρρες και σε διαφορετικά επίπεφα και δες αν υπάρχει κάτι που θα μπορούσες να έχεις κοινό με αυτός. Επίσης, μην διστάσεις να ρωτήσεις τον ανώτερο σου στη δουλειά ποια είναι η άποψη του για σένα και που πιστεύουν ότι θα επιτύχεις (εννοείται ότι πρέπει να περιμένεις τουλάχιστον ένα δίμηνο προτού κάνεις τέτοιου είδους συζητήσεις!). Τέτοιου είδους μικρά πράγματα σε βοηθούν να έχεις μια γενική ιδέα για το ποιος είσαι και το πού μπορείς να φτάσεις μια μέρα.
Share.

About Author