Τροφές και ουσίες που μειώνουν τα τριγλυκερίδια

0

Μαρία Χριστακοπούλου, Διαιτολόγος διατροφολόγος

χριστακοπούλου-Μαρία

Έρευνες έχουν δείξει πως η σόγια αντιπροσωπεύει μια άριστη   πηγή υψηλής πρωτεΐνης διότι έχει χαμηλό κορεσμένο λίπος και είναι πλούσια σε φυτικές διαιτητικές ίνες. Οι περισσότερες από τις μελέτες έχουν στραφεί στην πρωτεϊνική σόγια ως πιθανή πηγή πρόληψης ενάντια στην καρδιοαγγειακή πάθηση.

Έπειτα η κατανάλωση των φιστικιών έχει αποδειχθεί πως μειώνει τα τριγλυκερίδια όμως ακόμα οι έρευνες συνεχίζονται διότι τα φιστίκια επηρεάζουν την λειτουργία των νεφρών και σπλήνας

Στην συνέχεια σύμφωνα με μελέτες τα μούρα παίζουν έναν σημαντικό ρόλο στην διατροφή. Είναι πλούσια  σε πολυφαινόλες και τοκοφερόλες καθώς και σε μεγάλα ποσά βιταμίνης  C,  όπως και άλλα τρόφιμα κακάο, τσάι. κόκκινο κρασί καθαρό αλκοόλ μπορούν να προκαλέσουν ευεργετικές ιδιότητες χαμηλώνοντας τις τιμές τριγλυκεριδίων ενώ η HDL χοληστερόλη αυξήθηκε σημαντικά. (Π=0,006, ANCOVA). Ως αποτέλεσμα της έρευνας η  κατανάλωση μέτριων ποσών μούρων οδήγησε σε ευνοϊκές αλλαγές στην λειτουργία αιμοπεταλίων τη χοληστερίνη   HDL και την μείωση της συστολικής πίεσης .

Στην συνέχεια  ύστερα από κάποια  πειράματα που έγιναν η αντιοξειδωτική επίδραση διάφορων πολυφαινολικών  ενώσεων όπως του μελιού  διαπιστώθηκε ότι αυτό το μέλι έχει την ικανότητα να μειώσει σημαντικά τη συγκέντρωση των υδροπεροξειδίων και λιπιδίων.Μια μεγάλη κατηγορία τροφίμων που είναι γνωστή για τις ευεργετικές ιδιότητες είναι τα φρούτα.

Μετά από έρευνα σε παχύσαρκες γυναίκες παρουσιάστηκε πως μειώθηκαν  αισθητά   τα λιπίδια του αίματος καθώς και η LDL χοληστερόλη.(Π=0.048).στις γυναίκες αυτές που ακολούθησαν υψηλή διατροφή σε φρούτα. Τα φρούτα περιέχουν πολλές φυτικές ίνες, βιταμίνες και δρουν αντιοξειδωτικά .Έτσι παρατηρείται  και η μείωση βάρους και η βελτίωση καρδιαγγειακών παραγόντων.{4}.

Επιπρόσθετα  οι τροφές που είναι πλούσιες σε ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα βελτιώνουν αρκετά τις τιμές των τριγλυκεριδίων και χοληστερόλης .

Τα ψάρια περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά  βοηθάνε σε μεγάλο βαθμό από τις διάφορες παθήσεις , όπως και το ελαιόλαδο όπου είναι γνωστό απαραίτητο για την διατροφή μας. 

Τέλος έρευνες υποστηρίζουν πως ο χυμός των σταφυλιών λόγω των αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων και πλούσια σ ε πολυφαινόλες διαδραματίζει σημαντικό ρόλο καθώς μειώνει   τα λιπίδια και την πρωτεϊνική υπεροξειδάση.

Με βάση όλα τα παραπάνω μια μεσογειακή διατροφή  πλούσια σε λαχανικά, φρούτα γαλακτοκομικά ψάρια και  ελαιόλαδο βοηθάνε στην  πρόσληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων καθώς μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης, διαβήτη και λιπιδίων. 

Στην συνέχεια σύμφωνα  μα άλλες δημοσιευμένες έρευνες  όσο αφορά τα λιπίδια του αίματος , υποστηρίζουν πως η επιλογή των χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη τρόφιμα μπορεί να είναι χρήσιμη στην σωστή ρύθμιση των λιπιδίων στο αίμα.

Cover Photo by Eaters Collective

Share.

About Author