The Alchemist’s Garden: H υπέροχη νέα σειρά περιποίησης της Gucci

0

Όταν ο Alessandro Michele, έγινε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Gucci, η διεθνής κοινότητα της ομορφιάς έμαθε ότι πρόκειται για έναν λάτρη των σειρών περιποίησης.

Εκτός από υπέρμαχος της καινοτομίας, ο Alessandro συνεργάζεται και με τον διάσημο “αλχημιστή” αρωμάτων Alberto Morillas. Είναι μια συνεργασία που απέδωσε καρπούς από την πρώτη στιγμή και πήρε το όνομα The Alchemist’s Garden.!

Περιλαμβάνει 7 αρώματα, 3 αρωματικά ενυδατικά και 4 αιθερια έλαια, με πολλές διαφορετικές προσωπικότητες. Οι συνδυασμοί που προκύπτουν ανέρχονται σε 48 και οι δυνατότητες είναι εκπληκτικές. Επιτρέψτε μας να πούμε οτι λατρεύουμε την συσκευασία.

The packaging, of course, is pure Instagram heaven, inspired by the Italian farmacia and adorned with tiny flowers, animal illustrations and gold detailing. The campaign, including a short film, is shot by Colin Dodgson. Perfumes bear evocative names such as Tears Of Iris, The Last Day Of Summer and The Voice Of The Snake, whilst the scented waters, acque profumate, are based upon cypress, lavender and woods. The precious oils, which are applied with a glass pipette-style applicator, range from the ultra-feminine The Violet Kiss to the oud-based A Nocturnal Reverie. A candle, The Virgin Violet, is housed in a porcelain jar decorated with pure gold and is exclusive to Harrods.

“When I started working with Alberto, our reference points were the archaeology of scents and perfumes. We began with the violet and from essences that came from the world of flowers, because the smell of a flower, the smell of something that belongs to nature, evokes something very powerful, which belongs to something that lies far away in our memories,” Michele said of the line. “We imagined returning home from the summer. What is the smell when it starts raining in the city? It was fun to work like old perfumery experts, with scents and essences like alchemy.”

Share.

About Author